Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining Strona Główna
Reklama pqstat.pl
Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining
Forum miłośników statystyki - Portal Statystyczny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat   Regulamin  Kadra forum
PORTAL STATYSTYCZNY
 Ogłoszenie 
FORUM STATYSTYCZNE MA JUŻ 9 LAT

Znasz statystykę lub ekonometrię, metody prognozowania, data mining i chcesz pomóc w rozwoju forum statystycznego ?
Pisz na: administrator(małpa)statystycy.pl

Rozpoczął swoją działalność portal statystyczny - masz pomysł na jego rozwój ?

Drogi forumowiczu! Zanim napiszesz posta zapoznaj się z regulaminem forum i przedstaw się
The International Year of Statistics (Statistics2013) Free statistics help forum. Discuss statistical research, statistical consulting Smarter Poland Portal statystyczny

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: szereg rozdzielczy

szereg rozdzielczy i skumulowany
Autor Wiadomość
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-05-30, 07:26   

dorzuć liczebności przedziałów do swojego postu -
1) w pierwszym szeregu masz najprawdopodobniej wiek i wtedy rozpiętość przedziału 15-24 nie jest 9 a 10!!! policz sobie na palcach ;-)
2) moda występuje prawdopodobnie w przedziałach:
mon-minou napisał/a:
5- 9,99 [l=5]
10- 14,99 [5]
15- 19,99 [5]

a w definicji wzoru interpolacyjnego dla dominanty mówimy o: równości rozpiętości TRZECH przedziałów: przedziału zawierającego dominantę, przedziału przed przedziałem dominanty i przedziału po przedziale dominanty
czy KS2 - to współczynnik asymetrii Pearsona? używaj proszę nazw wskaźników bo symbole mogą w zależności od szkół być zupełnie różne
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
Google

Wysłany:    Reklama google.

 
 
mon-minou 
Starszy sierżant


Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-30, 18:09   

w takim razie te przedziały będą wynosiły:
15-24 [l=10]
25-34 [10]
35-44 [10]
45- 54 [10]
55- 65 [11]
??

liczebności:
15-24 pracujące:622 , bezrobotne: 155
25-34 pracujące:2090, bezrobotne:208
35-44 pracujące:1829, bezrobotne: 135
45- 54 pracujące:1915, bezrobotne: 156
55- 65 pracujące:523, bezrobotne :36

KS2 to współczynnik asymetrii uwzględniający średnią arytmetyczną, modalną i odchylenie.
(średnia-modalna)/odchylenie.

jeśli teraz dobrze określiłam przedziały, to nie mają one równych rozpiętości, bo ostatni ma 11, a szacując modalną należy pamiętać, że rozpiętości przedziałów klasowych muszą być równe. (cytat z mojego zbioru zadań).
Więc teraz nie rozumiem, na jakiej podstawie możemy obliczyć KS2- współczynnik asymetrii oparty na modalnej.
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-05-31, 10:12   

mon-minou napisał/a:
zacując modalną należy pamiętać, że rozpiętości przedziałów klasowych muszą być równe. (cytat z mojego zbioru zadań).

zgoda ale to jak napisałem wcześniej
Shidley napisał/a:
definicji wzoru interpolacyjnego dla dominanty mówimy o: równości rozpiętości TRZECH przedziałów: przedziału zawierającego dominantę, przedziału przed przedziałem dominanty i przedziału po przedziale dominanty


zobacz których liczebności używasz we wzorze i zwróć uwagę że rozpiętość jest tam jedna wiec te trzy liczebności muszą pochodzić z przedziałów o równej rozpiętości (zresztą policz dominantę dla tylko tych trzech przedziałów / a potem dla całego rozkładu (przyjmując że rozpiętości są równe))
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
mon-minou 
Starszy sierżant


Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-31, 14:25   

no to teraz to już wszystko jasne, taki mały "szczególik" pominięty na wykładach i ćwiczeniach. DZIĘKUJĘ BARDZO.
 
     
kittenn3 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-05-31, 20:09   

Hej. Jestem tu po raz pierwszy i byłabym bardzo wdzięczna gdyby ktos pomogł mi zrobic takie zadanka. Pewnie piszę nie w tym dziale co trzeba, ale gdyby ktos mialby czas by mi to zrobic to bardzo dziękuję :)

ZADANIE 1.
Wśród 50-ciu losowo wybranych studentów PWr przeprowadzono badanie na temat ilości książek przeczytanych w ciągu roku akademickiego i otrzymano wyniki
8 6 5 6 5 5 7 8 5 7
5 6 6 6 6 6 6 5 7 7
6 6 5 8 7 6 6 5 5 7
7 7 5 6 7 6 6 6 4 7
6 5 6 6 7 6 7 6 6 5
a) Określić zbiorowość i jednostkę statystyczną.
b) Sporządzić szereg punktowy prosty.
c) Przedstawić graficznie strukturę ilości książek (wykres słupkowy).
d) Zbudować skumulowany szereg punktowy.
e) Przedstawić graficznie strukturę ilości książek na bazie szeregu punktowego skumulowanego (dystrybuanta empiryczna).

[ Dodano: 2011-05-31, 20:15 ]
Jesli chodzi o te graficzne przedstawienia to jesli mozecie to proszę przeslijcie mi to na maila kittenn3@interia.pl :) albo tutaj. Naprawdę dziękuję z góry. Niektore odpowiedzi mam juz zrobione, ale nie jestem pewna ;/ a niektorych nie potrafię ;/
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-06-01, 07:26   

Przedstaw swoje odpowiedzi to ktoś być może je skontroluje;
wykresu nie potrafisz zrobić? chyba żartujesz....
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
kittenn3 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-01, 17:52   

ok, juz wszystko mam dzięki ;)
 
     
mon-minou 
Starszy sierżant


Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-06-03, 16:13   przedział zamknięty, otwarty?

Witam, mam pytanie, wartości skumulowane liczebności w moim przykładzie kształtują się następująco:
20, 50, 110, 150, 200

Numer kwartyla pierwszego wyszedł mi 50.
Przedziały są zapisane bez domknięć czyli po prostu: 1460- 1650, 1650-1820, 1820- ...
Czy mamy to potraktować jako: <1460- 1650), <1650-1820), <1820- ...??
Czyli liczymy zatem kwartyl pierwszy z przedziału pierwszego czy drugiego? Bardzo proszę o pomoc.
 
     
mrowka92 
Szeregowy


Posty: 5
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-24, 21:10   przedstawienie struktury

Dopiero zaczynam przygodę ze statystyką, dlatego zamieszczam tutaj to zadanie

Na podstawie danych zawartych w tabeli 2 przedstawić:
a) strukturę pracowników pracujących na stanowiskach robotniczych ze względu na udział dochodów męża w ogólnych dochodach rodziny oraz zilustrować ten szereg graficznie.
Jak to mam przedstawić?

W załączniku jest tabela

tab.JPG
tabela z danymi
Plik ściągnięto 572 raz(y) 138,28 KB

 
     
Crunchy 
Major
Crunchy


Pomógł: 64 razy
Posty: 1002
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-24, 23:52   

Ładnie na wykresie. ;-)
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-25, 08:57   

Myślę, że najłatwiej będzie przekształcić twoje dane w szereg rozdzielczy przedziałowy i potem jak zasugerował Crunchy, zrobić z tego wykres.
Zobacz watek o zmianie szeregu szczegółowego na rozdzielczy na forum
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
annna 
Szeregowy


Posty: 1
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-12-12, 18:30   śr. arytmetyczna gdy dolne granice przedziałów są takie same

Czy może wie ktoś jak obliczyć średnią arytmetyczną ważoną gdy dolne granice przedziałów są takie same. Załączam zdjęcie zadania.
Z góry dziękuje za odpowiedż :)

2012-12-12 17.59.01.jpg
Plik ściągnięto 152 raz(y) 1,34 MB

 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-13, 11:12   

Bo moja droga to jest szereg skumulowany ;-) a nie rozdzielczy przedziałowy ;-)
czyli u ciebie
36-80 6
36-120 12
itd
to rzeczywiście:
36-80 6
80-120 6 (12)
itd

KPW?
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
cinnamonela 
Szeregowy


Posty: 3
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2013-01-31, 12:08   jak utworzyć rozkład liczebności pogrupowanych

witam,

mam kolokwium ze statystyki jutro.
Generalnie umiem zrobić rozkład liczebności pogrupowanych gdy mam np takie liczby 60,61,62,63,64,65,66,67,68,69 ale co zrobić, gdy liczby są np takie 11,12,14,16,18,24,27,33,33,37,44,45,49?? bardzo proszę niech mi ktoś pomoże
pozdrawiam,
cinnamonela
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 121 razy
Wiek: 43
Posty: 2289
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-04, 09:41   

A czym się różnią te liczby (oprócz wartosci)? zasada jest dokładnie taka sama
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych zakładek(IE)
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: szereg czasowy
mon-minou Modelowanie ekonometryczne 1 2011-12-30, 10:34
Orm
Brak nowych postów Przyklejony: Miary poziomu przeciętnego - szereg szczegółowy
jak wyznaczyć średnią i kwartyle
emate Statystyka opisowa 3 2008-09-04, 13:33
mathkit
Brak nowych postów Przyklejony: średnia inflacja, szereg czasowy momentów, zróżnicowanie
mam nadzieje ze ktos pomoze, latwe dla kogos kto zna sie na tym
sszczawinski Statystyka opisowa 5 2008-09-01, 07:39
Shidley
Brak nowych postów Przyklejony: Szereg czasowy - Opóźnione zmiene objaśniające
kurtth Metody prognostyczne 3 2009-08-29, 18:23
haver
Brak nowych postów Przyklejony: Szereg przedziałowy - Wiedza ogólna, miary dla tego szeregu
marta.j Statystyka opisowa 87 2014-11-10, 18:59
szw1710

Ideą przyświecającą istnieniu forum statystycznego jest stworzenie możliwości wymiany informacji, poglądów i doświadczeń osób związanych ze statystyką, mierzenie się z różnego rodzaju problemami statystycznymi i aktuarialnymi. Poruszane problemy: Statystyka w badaniach sondażowych rynku, metody reprezentacyjne, Teoria i rachunek prawdopodobieństwa, statystyka opisowa, teoria estymacji, testowanie hipotez statystycznych, ekonometria, prognozowanie, metody data mining.
Copyright (C) 2006-2015 Statystycy.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 28