Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining Strona Główna Statystyka, prognozowanie, ekonometria, data mining
Forum miłośników statystyki - Portal Statystyczny

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat   Regulamin  Kadra forum
PORTAL STATYSTYCZNY
 Ogłoszenie 
FORUM STATYSTYCZNE MA JUŻ 9 LAT

Znasz statystykę lub ekonometrię, metody prognozowania, data mining i chcesz pomóc w rozwoju forum statystycznego ?
Pisz na: administrator(małpa)statystycy.pl

Rozpoczął swoją działalność portal statystyczny - masz pomysł na jego rozwój ?

Drogi forumowiczu! Zanim napiszesz posta zapoznaj się z regulaminem forum i przedstaw się
The International Year of Statistics (Statistics2013) Free statistics help forum. Discuss statistical research, statistical consulting Smarter Poland Portal statystyczny

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zadanie ogólne ze statystyki opisowej, wszystko na raz
Autor Wiadomość
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-03, 07:35   

xzawiasx, jak wspomniał jabol - weź się za PODSTAWOWE PODSTAWY statystki - bo serio jeśli nie więc czym jest zbiorowość to nie zrozumiesz słownictwa jakim się tu posługujemy


jabol, a wyobraź sobie ze miałem okazję uczyć grupę studentów którzy nie mieli logarytmów w szkole średniej (nie było jej w programie) - ja do nich o wykładniczej funkcji regresji i podstawie logarytmów a oni... oczy wielkie jak talerze i.. o czym ten facet do nas mówi???
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
Google

Wysłany:    Reklama google.

 
 
jabol 
Podporucznik
Łódź



Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Posty: 306
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-03, 08:07   

Shidley napisał/a:
a wyobraź sobie ze miałem okazję uczyć grupę studentów którzy nie mieli logarytmów w szkole średniej (nie było jej w programie) - ja do nich o wykładniczej funkcji regresji i podstawie logarytmów a oni... oczy wielkie jak talerze i.. o czym ten facet do nas mówi???


ja jestem z rocznika ktory byl ostatnim ze stara dobra matura (1990) i chyba nie moge zrozumiec (i scierpiec) jak wygladaja obecne metody nauczania .....
_________________
Istnieją trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, okropne kłamstwa, STATYSTYKI .... :)

Autor: Benjamin Disraeli
 
     
Olkaa88 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2011-10-26, 18:40   

Witam wszystkich i proszę o pomoc :D :P

Dostałam na zaliczenie zadania ze statystyki, które nie ukrywam są dla mnie kosmiczne - mój umysł jest typowo humanistyczny :P Dlatego proszę Was o pomoc, jeśli oczywiście to nie problem :)

Zad.1.
Podać przykład szeregu rozdzielczego przedziałowego złożonego z 5 do 7 klad i liczebności zbiorowości od 500 do 1000 jednostek
statystycznych. Następnie:
a)obliczyć niezbędne parametry położenia i rozrzutu, konieczne do oceny zmienności badanej cechy,
b)obliczyć współczynnik zmienności cechy, której rozkład przedstawa przyjęty szereg rozdzielczy,
c)narysować histogram graficznie prezentujący wybrany szereg rozdzielczy.

Zad.2.
Z roczników statystycznych, Internetu, prasy, praktyki zawodowej lub innych źródeł zaczerpnąć przykład szeregu czasowego
opisującego proces demograficzny złożonego z od 15 do 20 liczb.
a)Obliczyć współczynniki jednopodstawowe i łańcuchowe obrazujące zmiany w czasie zjawiska przedstawionego wybranym szeregiem
czasowtm
b)przedstawić na wykresie rozwój tego zjawiska.

Z góry serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc :)
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-27, 06:49   

a konkretnie?
nie potrafisz znaleźć / wymyślić danych ? cech?
obliczyć?
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
Olkaa88 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2011-10-27, 13:25   

konkretnie to nie wiem od czego zacząć i o co w tym chodzi :/
 
     
jabol 
Podporucznik
Łódź



Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Posty: 306
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-27, 13:30   

Olkaa88 napisał/a:
konkretnie to nie wiem od czego zacząć i o co w tym chodzi :/


http://www.google.pl/url?...dXhfYuhrf_VhEtg
_________________
Istnieją trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, okropne kłamstwa, STATYSTYKI .... :)

Autor: Benjamin Disraeli
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-27, 13:59   

Olkaa88, a to są cechy / zbiorowość / szereg rozdzielczy wiesz?
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
marite123 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-20, 14:24   sprawdzenie zadania

Prosiłabym o sprawdzenie zadania, gdyż mam kolokwium i chce wiedzieć czy dobrze to rozumiem..
W pewnym przedsiębiorstwie zbadano staż pracy pracowników (dołączam tabele)
1. Ile wynosi przeciętny staż pracy?
- przedziały klasowe są otwarte więc wyznaczyłam mediane

2.Pracodawca posiada dodatkowe środki pieniężne, które chciałby przeznaczyć na szkolenie młodych pracowników. Środków wystarczy dla 10% zatrudnionych. Jaki staż pracy kwalifikuje pracownika do udziału w szkoleniu?
Obliczyłam, że 10% ze 150= 15 więc stażem kwalifikującym pracownika do udziału w szkoleniu jest ten poniżej 5 lat.
3. Dodatkowe środki pieniężne pracodawca postanowił przeznaczyć na premię dla pracowników najdłużej pracujących w firmie. Pieniędzy wystarczy na premię dla 13% zatrudnionych. Pracownicy, z jakim stażem otrzymają premię?
Obliczyłam kwartyl 3

Oznacza to, że 20 osób pracuje w firmie powyżej 15,83 lat, a więc 13% ze 20= 2,6 [osób]
Przyznam, że nie jestem tego kompletnie pewna, ale nie wiem jak inaczej to obliczyć..
4. Jakie jest zróżnicowanie stażu pracy?



Oznacza to, że jest duże zróżnicowanie stażu pracy.

Z góry dziękuje;)

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 4135 raz(y) 4,46 KB

 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-21, 07:03   

1) OK - a interpretacja?
2) nie zgadzam się - pytanie jest (podobnie jak w 3) konkretne - 15 pracowników to 10% ok ale staż poniżej 5 lat ma 23 pracowników wiec co z robić z pozostałą 8? jak ich wyłapać? niech się bija o szkolenie?
tu aż się prosi o decyl 1....
3) Nie zgadzam się z tym sposobem obliczenia i myślenia (jw) wystarczy obliczyć Centyl (precentyl) 87 - analogicznie jak np. kwartyl tyle że ustalasz pozycje dla pozC87 = (87(n+1)/100)
4) ok, ale czy 37% to duże zróżnicowanie? pytanie pozostawię bez odpowiedzi bo dla jednych może być to duże a dla innych umiarkowane....
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
marite123 
Szeregowy


Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-21, 15:14   

1. Nie pisałam interpretacji, bo chciałam być pewna, że same obliczenia mam w porządku.
--> Przeciętny staż pracy w danym przedsiębiorstwie wynosi 11,67 lat.

2. Wiem, że powinno się obliczyć decyl, ale nie wiedziałam co zrobić z faktem, że przedział jest otwarty. Chodzi o coś takiego:

Tutaj nie jestem pewna jaka będzie liczebność wcześniejszego przedziału.., ale jeśli mój wynik jest w porządku to interpretacja brzmi: Pracownika kwalifikuje staż pracy mniejszy niż 5 lat, a dokładnie 3,26 lat.

3. najpierw obliczyłam 87% ze 150- wynosi 130,5

W związku z tym premię otrzymają pracownicy ze stażem równym 20,02 lat.

4. Napisałam, że jest duże zróżnicowanie, bo wykładowca powiedział, że każde ponad 10% uznaje się za duże.
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-11-22, 09:16   

1. źle - to nie średnia arytmetyczna
2. Przedział poprzedni rzeczywiście wynosi zero - bardzo dobrze, a wiadomo że najniższy staż wynosi zero więc jak najbardziej słuszne jest 'domknięcie' przedziału z dolną granicą 0; jednakże nie zgadzam się z interpretacją - powinno być ' pracownika na szkolenie kwalifikuje staż NIE WIĘKSZY NIŻ 3,26 zł
3. analogicznie nie zgadzam się z opisem - premię dostana pracownicy o stażu CO NAJMNIEJ ..... lat; maż również babola w obliczeniu - podpowiem (142)..
4. to zależy od wykładowcy więc może być i duże ;-)
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
paola1234 
Szeregowy


Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-22, 15:54   

Witam wszystkich :) Czy znajdę tutaj kogoś kto pomoże mi wpaść na pomysł, jak rozwiązać zadanie? Mam podaną liczbę gmin wiejskich w województwach Polski i mam policzyć średnią arytmetyczną ważoną.... Niby banał, ale moim problemem jest to, że jest to szereg rozdzielczy przedziałowy i dolna granica każdego przedziału jest taka sama....i nie wiem jak to zrobić, bo gdy próbowałam obliczać średnią biorąc środki każdego przedziału wyszedł mi zły wynik :((( I jeszcze jedno pytanie....czy można w takim wypadku policzyć modalną?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi! :oops:

[ Dodano: 2011-11-22, 16:25 ]
Odwołuję pytanie....jestem GŁUPIA! Z czym do ludzi, skoro liczyłam zadanie z przeświadczeniem, że w Polsce są 63 województwa.... a wystarczyło sobie przypomnieć o czymś takim jak LICZEBNOŚĆ SKUMULOWANA..... :oops:
 
     
Becia 
Szeregowy


Posty: 3
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 2011-12-29, 16:58   Zadania - statystyka opisowa

1.
W pewnym mieście obejmującym 10 powiatów zbadano liczbę aptek (y) wg. liczby mieszkańców powiatu (x) w 1000 osób

x y
10 70,2
21 103,2
13 87,4
6 95,3
8 62,5
17 93,1
12 76,8
5 48,5
15 92,4
9 70,4

Ustalić siłę i kierunek współzależności pomiędzy liczba aptek, a liczbą mieszkańców. Określić ile powinno być aptek w powiecie zamieszkałym przez 80 tyś mieszkańców.

2.
Struktura rodzin wg. ilości członków pewnej miejscowości charakteryzuje tabela

Xi Ni
2 15
3 10
4 20
5 15
6 10
7 5
8 5


Za pomocą miar klasycznych i pozycyjnych dokonać analizy wg. liczby jej członków.

proszę o waszą pomoc :)
 
     
Shidley 
Podpułkownik
Shidley



Pomógł: 120 razy
Wiek: 43
Posty: 2263
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-01-02, 11:18   

1. współczynnik korelacji liniowe Pearsona , linowa funkcja regresji (szacunek na jej podstawie)
2. a ty full wypas: średnia arytmetyczna, mediana, dominanta, kwartyle itd
_________________
Każdy ma to na co zasłużył...
 
     
rysia24 
Szeregowy


Posty: 1
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-09, 18:27   Pilne! Projekt samodzielnej pracy

Potrzebuje sformulować problem, zgromadzić niezbędne dane, przeprowadzić odpowiednie obliczenia analiza wariancji albo testem zgodnosci, podjąć decyzję o odrzuceniu lub przyjęciu hipotezy zerowej. Zainteresowana persone prosze o kontakt gg:601797, do dyspozycji materialy pomocnicze, cena uslugi do negocjacji!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych zakładek(IE)
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: zadanie 8 -10.10.2005- oraz zadanie 3 -20.03.2006-
jeszcze dwa zadanka z opcji
lynx Zadanie aktuarialne - Matematyka finansowa 2 2006-10-05, 02:17
lynx
Brak nowych postów Przyklejony: Instytut Statystyki i Demografii - SGH
mathkit Studia statystyczne 0 2013-04-29, 10:23
mathkit
Brak nowych postów Przyklejony: Wykłady ze statystyki, rozwiązania zadań
notatekpl Ogłoszenia, sprawy organizacyjne forum, regulamin 0 2009-06-01, 09:34
notatekpl
Brak nowych postów Przyklejony: Katedra Statystyki - Uniwersytet Gdański
mathkit Studia statystyczne 0 2013-04-30, 09:16
mathkit
Brak nowych postów Przyklejony: Katedra Statystyki - Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
mathkit Studia statystyczne 0 2013-04-24, 14:35
mathkit

Ideą przyświecającą istnieniu forum statystycznego jest stworzenie możliwości wymiany informacji, poglądów i doświadczeń osób związanych ze statystyką, mierzenie się z różnego rodzaju problemami statystycznymi i aktuarialnymi. Poruszane problemy: Statystyka w badaniach sondażowych rynku, metody reprezentacyjne, Teoria i rachunek prawdopodobieństwa, statystyka opisowa, teoria estymacji, testowanie hipotez statystycznych, ekonometria, prognozowanie, metody data mining.
Copyright (C) 2006-2015 Statystycy.pl
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15